Oferta de tip “Try Before You Buy” - Consumatorii și Psihologia Alegerii


În era internetului, nicio decizie importantă de cumpărare nu se face fără un research preliminar, fără a căuta detalii cȃt mai complete, fără a face comparații sau fără a citi păreri ale altora.
Sunt două motive care stau la baza acestui comportament de consum: pe de o parte, opțiunile din piață sunt mai multe ca niciodată, iar pe de altă parte... pentru că se poate. Internetul a devenit un factor care “democratizează” piețele, iar informațiile circulă liber și în cantități mari.
Sporirea opțiunilor este un lucru bun pentru consumatori, dar totodată crește și dificultatea de a face alegeri.
Un mod prin care companiile pot ușura misiunea consumatorilor este implementarea unei politici de tipul “Try Before You Buy” prin care oferă celor interesați o mostră care cu adevărat reflectă ceea vand. Este indicat ca echipele de marketing să aibă în vedere îmbrățișarea acestei gȃndiri, pentru că în felul acesta pot oferi un serviciu de Customer Care pe care prospecții îl resimt încă din etapa de pre-cumpărare.
În timp ce lecția de mai sus nu este una absolut nouă, felul în care noi putem ajuta echipele de marketing să vină în întȃmpinarea prospecților este unul inovator. Mintea umană este stimulată de lucruri noi, factorul vizual este primul declanșator al interesului, iar era digitală în care ne aflăm continuă să ofere medii de comunicare tot mai imersive și captivante. Dacă într-o vreme, în mediul online, fotografiile erau cele care spuneau povestea, upgrade-ul l-a reprezentat apariția mediul video, apoi apariția fotografiilor și a video-urilor panoramice 360.
Astăzi, Realitatea Virtuală reprezintă standardul spre care se indreaptă mediile online de prezentare, iar Virtual Tree stăpanește cunoștințele si are experiența necesară să folosească în moduri creative un astfel de instrument: Machetele 3D. Aceste machete interactive stau la baza unor tururi virtuale cum tehnologia nu a putut oferi pȃnă de curȃnd, iar vestea cea mai bună este că produsul final (turul virtual interactiv) poate fi experimentat pe orice smart device care se află la îndemana consumatorilor.
Bogăția de detalii pe care o oferă o Machetă 3D ajută consumatorii să interacționeze cu produsul tău în moduri în care nu au mai facut-o pană acum. Cuvintele nu pot transmite tot ce poate transmite o machetă interactivă și nu pot oferi senzațiile pe care aceasta le oferă.
Te invităm să iei în calcul aplicarea acestui concept, de Marketing Imersiv, prin întȃmpinarea prospecților cu un mijloc de comunicare în care ei decid interacțiunea, care le oferă libertate de mișcare la propriu și la figurat și care le prezintă o imagine obiectivă, de tip “what you see is what you get”. Într-o economie liberă, calitatea este cea care trebuie să facă diferența, iar transparența cu care o Macheta 3D prezintă realitatea ajută, în consecință, și la sporirea acestui standard.
Nu facem o pledoarie pentru înlocuirea mijloacelor curente de prezentare, ci pentru îmbogățirea lor cu ceea ce va deveni o normă în industriile care au ca obiect de activitate spațiile fizice: transpunerea realității în mediul virtual.
Pe data viitoare!